Kampanya Data Mart'ı;
- Gerekli data setine daha hızlı ulaşabilmek,
- Temizlenmiş, seçilmiş datadan oluşan amaca dönük data setine ulaşabilmek,
- İlgili datayı daha kompakt bir şekilde yönetebilmek ve
- Yetkilendirme kuralları ile bu data setini sadece belli kişilerin erişimine açarak data güvenliği seviyesini artırabilmek
Kampanya Data Mart'ında; kurumun stratejileri ve taktiklerini tam anlamıyla uygulamaya koymasına imkan tanıyacak esneklikte kampanya dizayn edilebilmesine olanak sağlayacak data seti ve tablo mimarisi oluşturulmalıdır. Bu data seti, müşterinin demografik, analitik ve ürün-hizmet kullanımını tüm yönleri ile tasvir edebilecek nitelikteki verilerden oluşmalıdır.
Kampanya Data Mart'ında kurumun ihtiyaçları doğrultusunda analizlerde belli bir geçmiş döneme kadar geri gidilmesine imkan sağlayacak istatistiksel yani tarihsel veriler de bulunmalıdır.
Bugün kampanya yönetim sistemine sahip kurumların çok büyük bir kısmında listeli (batch) kampanyalar uygulanmaktadır. Bu da arkasında birbirine bağlı belki de birbirine bağlı yüzden fazla tablodan oluşan, binlerce veri alanı (data field) içeren kampanya data mart'larının önemli performans sorunları yaşamadan çalışmasına imkan tanımaktadır. Ancak ön plana çıkmaya başlayan ve gerçekten çok daha verimli ve karlı bir kampanya sistemi olarak nitelendirilebilecek "Gerçek Zamanlı Pazarlama"nın (Real Time Marketing/ Real Time Decisioning) bu tarz bir data mart alt yapısı ile çalışması imkansıza yakındır.
Gerçek Zamanlı Pazarlama kavramını daha etaylı bir biçimde bir sonraki yazımda ele alacağım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder