Cuma, Temmuz 2

SATIŞ GÜCÜ OTOMASYONU (SALES FORCE AUTOMATION-SFA)

Şimdi bir önceki yazıda bahsettiğim bileşenlerden olan Satış Gücü Otomasyonu'na değinmek istiyorum.

SFA, kurumdaki CRM yapısının bence en kritik olanıdır. Çünkü bu araçlar, kurumun müşterileriyle doğrudan ilişki kuran çalışanlar olan satış ekiplerinin ve ilişki yöneticilerinin kullandığı sistemlerdir.

Saha çalışanları, bu araçları kullanarak kurumun veritabanındaki bilgileri, müşterilerini efektif biçimde yönetmelerine yardımcı olacak şekilde görüntülerler, müşterileri ile bu yönlendirmeler doğrultusunda iletişim kurarlar ve son olarak müşterilerinden almış oldukları bilgileri de sisteme bu araçlar vasıtasıyla kaydederler.

Dolayısıyla SFA'nın anlamını bu bağlamda yeniden tarif etmek gerekirse;
SFA, müşterilerin kurumun veri sistemlerine giren bilgilerinin büyük oranının kaynağıdır, bunun yanında yine müşteri bilgilerinin, çapraz satışı ve müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla anlamlandırılarak satış ve iletişim ekiplerine gösterildiği araçlar ve sistemlerdir.

Yaygın olarak kullanılan SFA araçları nelerdir?

  • 360⁰ Müşteri Görünümü
  • Müşteri Kontak Yönetimi
  • Değer Önerisi Yönetimi
  • Fırsat Yönetimi
  • Potansiyel Müşteri Yönetimi
  • Ajanda ve İş Listesi Yönetimi
  • Portföy Yönetimi
  • Ürün Kataloğu
  • Satış Yönetimi
  • Geocoding Destekli Müşteri Ziyaretleri Yönetimi
  • ..
Son maddeyi özellikle boş bıraktım. Çünkü bu araçlar statik değildir, gelişen teknolojiler ve yaklaşımlarla sürekli olarak değişir, evrilir. Sizler de lütfen buraya kendi görüşleriniz doğrultusunda SFA bileşeni olduğunu düşündüğünüz araç ve sistemleri ekleyin.

İlerideki yazılarda bu araçları tek tek ele alacağım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder